torstai 26. syyskuuta 2013

magneettikuvaus

hola :3 selvisin eilisestä ihan ehjin nahoin c: mutta kokemus ei ollut kyllä ihan mielyttävä :s

 menin sinne sairaalaan 10 aikoihin,näin anskun joka sit tuli mun mukaan sinne päivystykseen. en varmaan kertonu viime postauksessa mutta jouduin antaa 10e anskulle et lähti mukaan :c joten ennen ku mentii sairaalaan ni ansku kävi ärrällä ostaa jtn pikku purtavaa jne.. istuttiin siin päivityksessä sen about 4h ku lääkäri tuli sanomaan et kohta pääsisin magneettikuvauksiin.. ansku oli aikasemmin sanonu et on sen magneettikuvausten ajanki mun kns.. noh,ku mua tultiin hakemaan kuvauksiin ni ansku lähti. se jätti mut yksin. annoin sille siis mun vähistä rahoistani 10e et tulis mun mukaani,ärsytti ja ärsyttää vieläkin et jouduin ensiks "lahjoo" sen mukaan ja tosiaan kuvittelin et olis mun kns loppuun asti siellä. sillä mä olin anskulle sanonukkin et mua eniten pelotti nimenomaan ne kuvaukset. tuntu siks aika pahalta ku se lähti pois,en oo sanonu enkä varmaa ees viitti sanoo sille tosta ku en halua mtn riitaa aikaseks.
no mutta niih.. mut vietiin sit "pukuhuoneesee" jossa vaihtoin sairaalan paidan ja housut. ja siinä ku odotin hoitajaa/lääkärii (piti laittaa varjoaine tai mikälie piikki/pumppu) nii meinas päästä itkut.. mua ahisti nii kamalasti etten tienny miten päin olla :s ja vaikka sain rauhottavaa ennen kuvausta ni olin siltikin iha paniikissa :c sitte ku mulle oltiin tungettu se joku ihme neulahommeli taipeeseen ni ohjasivat mut sitten sinne kuvaus huoneeseen. ku näin sen masiinan et kui pieni ja ahdas se oli ni iha hirvee paniikki iski.. lääkärit koittivat mua siin vähä rauhotella,sano vaan et on nopeesti ohi ja pistää musiikin kovalle etten kuulis pahemmin niitä masiinan ääniä.. vaikka mulla oli ne kuulokkeet ni silti kuulin tosi selvästi ne äänet ja ne alko sikana ahistaa.. mua alko päässä heittää ja rintaan puristaa,tuntu etten saanu henkee.. meinasin monesti ottaa yhteyttä hoitajaan et tahon pois mut sit aattelin et jos keskeyttäisin,joutuisin vähän ajan pääst uudestaan menemään siihen ja koko homma kestäis kauemmin.. olin sit loppuun asti,ajattelin vaa mielessä et "kaikki on hyvin,kohta pääset pois". ku sit vihdoin pääsin pois siitä putkesta huokasin helpotuksesta.. menin vaihtaa vaatteeni päälle ja menin päivystykseen taas istumaan,odottamaan tuloksia.. mietin siinä istuessani et "ei enää ikinä,en enää ikinä haluu magneettikuvauksiin" ja eihä siinä ku ehk 10min kulunnut ku hoitaja tuli kertomaan et mun pitäis mennä uusiks kuvauksiin,olivat unohtaneet ottaa yhet kuvat viel.. mä oikeesti meinasin alkaa itkee siinä :s noh,sit sitä taas mentiin,menin vaihtamaan vaatteet ja itkutki siellä pääs,ja sitte uusiks siihe masiinaan.. vaikka ne pisti radion päälle ni kuulin iha sika hyvin sen masiinan äänet joka pisti ahdistaa viel enemmän ku ekalla kerralla.. mut siitäkin sit selvisin.. menin sit taas istumaan päivystykseen ja aika nopeesti lääkäri tuli kertomaan tulokset.. mulla ei oo mtn verisuoni tukoksia eikä migreenia vaan jännityspäänsärky :D anto mulle lappusen missä luki tosta päänsärystä (oireet,hoito jne) ja sain kns loppu viikon saikkua plus sain reseptin triptyl 10mg jos oikeen muistan :P auttaa kuulemma mm.kiputiloihin.. 
pääsin sit siin klo 17 aikaan pois sieltä ja oli ihanaa olla taas kotona *-* 

eipä tässä sen kummosempaa :D selvisin hengissä ja on kyl voittaja fiilis! <3

3 kommenttia:

  1. Voi apuuaa se olikin sulle sit astetta pelottavampi kokemus! :( Mulle ei mitään varjoaineita sunmuuta pistetty ollenkaan. Mulla oikeestaa kuvattiin vaan polvi mut jouduin kokonaan siihen masiinaan. Mulla oli lävistyskoru ja ne vähä siitä kyseli,että onko metallia :D Se ei meinaa sitten tiedä hyvää kun kuitenkin MANGEETTIkuvaus. No en mie sitä pois tietenkää saanu ja ne sit sano mulle vaan että jos tuntuu polttoa tai jtn muuta huulessa niin sit pitää heti sanoo. Mitää ei kuitenkaa tullu niin siit selvis sit sillä. Mut nyt sinä voit huokaista helptuksesta, että se on nyt ohi ja selkis mistä on kyse eikä ollu mitään tuon vakavempaa :) Rohkee olit kun jaksoit pelosta huolimatta olla loppuuasti siinä masiinassa.. hyvähyvä! :)

    VastaaPoista
  2. Ainii tuosta sun kaverista piti vielä sanoo! Voi kauheeta minkä meni tekemään. Onks se muka tosiystävä jota pitää lahjoo, että lähtee tukemaan omaa kaveriaan tollasessa tilanteessa ja vielä sitten lähtee menee??? Ihan käsittämätöntä! :< Sun kannattas sanoo sille tosta ja selvittää et miks ihmees se niin meni tekemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juuh kiitti :3 hengissä ollaam c: ja tosta kaverista,kysees oli todella hyvä ystävä joten hiukan järkytyin et lähti "tueks" rahan takia ja loppupeleis ei ollu ees tukena sillo ku sitä oisin tarvinnut :'c en oo pahemmin siitä ees kuullukkaan ton jälkeen,mitä nyt nopeesti nähtiim perjantaina ja sillonki se tuntu jotenki oudolta :o pitäis kyl sille tosta sanoa mutten tiiä uskallanko :c

      Poista